20. října 2020 zpět

Cvik do začátku

Z hlediska lezení je nejdůležitější síla horních končetin. Začneme s nimi a protože asi málokdo z vás je doma vybaven hrazdou nebo posilovací deskou, použijeme na začátek něco co má každý doma.

Použijeme stůl, třeba v kuchyni a budeme dělat přítahy. Lehneme si pod stůl. Chytneme hranu stolu a paty si položíme na židli nebo něco podobného.

základní poloha dole

Přitáhneme tělo ke stolu a zase spustíme. Snažíme se držet tělo v rovině, tak aby nám zadek nevisel dolů a nebo jsme břicho nestrkali nahoru.

konečná poloha nahoře

Pro koho je to příliš lehké, použijte zátěž. Třeba batůžek s PET lahvema (plnýma :-)). Kdo má naopak problémy se na začátku dvakrát přiáhnout, musí si to ulehčit. Nejsnažší je si posunout podpěru noh blíže, tzn. nedat si na ni paty, ale třeba lýtka, stehna,..)
 

ukázka ulehčení

Přítahy provádíme 1-5x podle toho co zvládneme, pak 3 min pauza, a to celé 6x. Pak 15 min pauza na zotavení a to všecno ještě 2x.
Snad je to jasné. Nezapomeňte si, co jste a kolik toho odcvičili, psát do deníčku. A třeba i to jak jste se cítili. Udělejte si ze cvičení soutěž a snažte se vždy dosáhnout nového rekordu.

Klidně písněte jak vám to jde nebo když to budete potřebovat vysvětlit.

autor: Martin Hruška | 01.11.2020 15:00
upraveno: Martin Hruška | 02.11.2020 18:06