9. června 2022 18:00 zpět

Soustředění Moravský kras

Každý rok jezdíme na závěr kroužkového roku do některé lezecké oblasti ověřit a zdokonalit dovednosti, které jsme se v průběhu roku naučili. Letošní rok není výjimkou. Tentokrát jsme vyrazili do Moravského krasu.

Ve čtvrtek 9.6. vyráží 9 členů kroužku se třemi instruktory na třídenní soustředění. Základnu jsme měli v kempu Tyršova osada odkud jsme vyráželi do skal v okolí. V pátek to bylo Rudické propadání. Lezeme celý den a seznamujeme se s materiálem a místní obtížností. Postupně přidáváme až na sedmičky. Na závěr dne jsme ještě navštívili zajímavý pískový lom v Rudicích.

V sobotu jsou cílem skály v Suchém žlebu. Vybíráme hned první věž Kateřinský prst. Impozantní věž s výškou přes 25 m nabízí celou řadu výstupů obtížnosti od 5 do 8. Postupně lezeme osm cest a než se prostřídáme je odpoledne. Počasí přeje až až, a tak v odpoledním horku jdeme na výlet k Macoše.  To zvládáme s předstihem, takže zbytek dne trávíme u rybníka Olšovec skoky do vody. Večer společenské hry a kytara.

V neděli máme už jen dopoledne. Jedeme zkusit jiný typ horniny k Blansku na věž Punk rock. Přístup je trochu dobrodrůžo s broděním přes Punkvu, ale věž je parádní. Postupně natahujeme 7 cest a blíží se konec. Už jen oběd  a vyrážíme domů.

Tentokrát vyšlo soustředění parádně. Jak počasí tak lezení a i parta, která se v kroužku vytvořila, byla skvělá. Za nás vedoucí to bylo super a doufáme, že i dětem se to líbilo a přineslo nové zkušenosti s lezením venku ve skalách. Nezbývá než poděkovat našim partnerům, bez jejich podpory by to šlo ztuha.

Děkujeme Národní sportovní agentuře, Městu Police nad Metují a Horolezeckému klubu Ostaš.