7. července 2022 zpět

Ostrovské dobrodružství

Z ankety vyplynulo, že se pojede letos o5 do Ostrova. Škoda, že nakonec ti co hlasovali pro jiné lokality se musí účastnit výletu do Ostrova, zatímco ostatní to odpískali. Nevadí. Udělali jsme si to i tak hezký. A kdo že reprezentoval klub? Gromas s Janou a Míšou, Hrušák s Ájou, Dujan a Lumír. A teď co jsme všechno zažili.

Pátek: Dorážíme do kempu a zatím je místo. Zabíráme plac, tradičně nad umývárkama. To aby nám stačily kabely ke chlazení. (Díky Čehune) Výprava na dřevo dopadla úspěšně a zásobili jsme se na několik dní. Pálíme oheň, popíjíme Ferdinanda a romantiku nám kazí slabý deštík. Večer tedy zakončujeme v hospodě a už se těšíme na zítra.

Sobota: Slunce svítí o 106 a tak míříme do skal. Letos jsme si řekli, že navštívíme sektory, kde jsme ještě nelezli. Dnes míříme na západní sluncem zalitou stranu. Netrefujeme cestičku, takže se probíjíme bordelem. Ale nakonec stojíme u Papeže. Na fotkách v průvodci se zdál být vyšší, ale nevadí. I tak nám dává dost pokouřit, ale vítězíme. Pokračujeme na Večerní věž a už vyhlížíme co na sousední impozantní Schůdnou věž. Dujan neodolá a zdolává zajímavou převislou spáru za VIIb. Já, Hrušák a Míša lezeme za ním a uznale ho na vrcholu chválíme. Holky neriskujou a nahoru volí Starou cestu II. Další cíl je Hradba, kde zase natahujeme tři cesty. Den nám pěkně utekl a je čas se připravit na další den.

Neděle: Dnes jsou na pořadu dne věže Trpaslík a Mrzák. Míříme tedy k Trpaslíkovi a jako přes kopírák netrefujeme cestu a zase se prodíráme bordelem, Dnes je ve skalách o poznání víc lidí, tak na nic nečekáme a zdoláváme Trpaslíka zase třemi směry.  Z vrcholu vidíme mohutnou věž s madonou na vrcholu. Je rozhodnuto a míříme tam. Je to zarostlá věž. Z vršku nás zdraví Lumír a hned nám doporučuje Líbivou hranu za VI. Na tu vyráží Míša. Já tahám Nástupovou variantu J hrany (takže se po hraně vůbec nelezlo a celá cesta byla spára). Nakonec ještě dáváme JZ cestu a jdeme dál. Dorážíme pod Mrzáka. Akorát někdo jede dolů, tak zjišťujeme jak to jde. Tahám Starou cest za V a za mnou vrchol okusí všichni. Horko nás nutí ustoupit k rybníku a večer nás čeká Ferdinand.

Pondělí:Třetí den je prej kritický, tak to chce rest day. Bereme kola a jedeme z Děčína do Königsteinu mrknou na pevnost. Povinná zastávka v Dolním žlebu na pivko a než se nadějeme už tam jsme. Dujan pokračuje přes Bieletal do Ostrova, zbytek se vrací do Děčína. Bouřku přečkáváme v Dolním žlebu. Dokupujeme zásoby a hurá do Ostrova.

Úterý: Tentokrát je na řadě okolí Vztyčené jehly. Ta vypadá dost děsivě, tak lezeme nejdříve na Děravou věž, od kud je přímý výhled do Scherflerovy spáry. Pak ještě lezeme čistě Starou cestu VIIc na Vztyčenou věž. Přesouváme se na Wutkeho věž a Netopýří křídlo. Pak si všímáme Cesty hluchoněmých na jehlu. Lezu ke kruhu a stavím Dujana. Je jasný, že odhad ze země nebyl dobrý a nemůžeme dosáhnou do chytu. Tak jindy. Na závěr údolní Levá cesta na Netopýří věž. Plán bylo deset cest, ale nakonec jsme se dohodli, že lze použít tzv. pivní cesty. To se nám nakonec podařilo překonat.

Srředa: Poslední den. Bohužel nad ránem dost prší a na lezení to nevypadá. Balíme a loučíme se s Ostrovem. My míříme ještě na Pravčickou bránu a Hrušky do Rájce a Tisé.

A co na závěr? Hezké skály, hezké počasí, hezcí lidé, hezký výlet